جو و خواص آن
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

جو و خواص آن

خواص جو،خواص جو دوسر،خواص پرک،خواص جو دو سر برای مو،خواص جو دو سر برای مو

جو گیاهی است که در موردخواصش مطالب زیادی شنیده ایم. قابل ذکر است که جو گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع آن بسته به انواع متفاوت آن تا یک متر می‌رسد. البته ناگفته نماند که این ماده غذایی دارای خواص دارویی فراوانی می باشد که به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

جو،خواص جو

قابل ذکر است که برگ‌های آن متناوب و باریک و دراز و به رنگ سبز تیره می باشد. در واقع جو از نظر کاشت به دو دسته تقسیم می‌گردد، جو بهاره و جو پائیزه.البته جو بهاره در بهار کشت می‌شود و احتیاج به سرمای زمستان ندارد و قبل از زمستان دانه می‌دهد در حالی که جو پائیزه در پائیز کشت می‌گردد و نیازمند سرمای زمستان می باشد

جو،خواص جو

با خواص دارویی جو آشنا شوید

جو خاصیت کمک کردن به هضم غذا را دارد.جو سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد و کم می کند.قابل ذکر است که  از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی – عروقی پیشگیری می نماید.در واقع جو از نارسایی قلبی پیشگیری می‌ نماید.بهتر است بدانید که جو شمار ا ز مبتلا شدن به دیابت محافظت می‌کند.

جو،خواص جو

بهتر است بدانید که غله جو به خاطر داشتن فیبر رژیمی فراوان، به هضم غذا کمک بسیار خوبی می‌نماید. در واقع این ماده غذایی با تحریک باکتری‌های مفید در روده خطر مبتلا شدن به هموروئید و سرطان روده را کم می کند. جو حاوی یک ماده پایین آورنده کلسترول، به نام “اسید پروپیونیک ” است که توسط فیبر نامحلول موجود در خود تولید می‌ گردد.

جو،خواص جو

لازم به ذکر است که جو برای سلامت قلب نیز دارای خواص فراوانی می باشد. البته این ماده غذایی از آن‌جا که سطح کلسترول را کاهش می‌دهد، باعث کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی – عروقی و نارسایی‌های قلبی هم می‌شود. بدنیست بدانید که جو سرشار از ماده معدنی منیزیم است و کمبود منیزیم نیز موجب افزایش مقاومت سلول به انسولین شده و به بالا رفتن قند خون و در نتیجه دیابت منجر می‌ گردد.

جو را با خواص فراوانش فراموش نکنید.

جو و خواص آن

مطالب مرتبط:

عصاره مالت جو مفید برای درمان یبوست

لوبیا سفید

لوبیا

نخود

دانه سویا





:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: